TERCIE A a TERCIE B
!15.6.2020 Online výuka dle rozvrhu - při hodině budete povídat o své prezentaci nebo o svém měření srážek
Tercie A od 9h
Tercie B od 11h
3.6.2020-15.6.2020 Meteorologie
Vyberte si jeden z těchto tří úkolů a odevzdej ho do 15.6.2020. Vaše úkoly budete prezentovat na online hodině nebo ve škole. Práce bude hodnocena známkou s váhou 7.
1. Vyrobte si srážkoměr
- vysvětlete, jak vzniká déšť a jak se měří srážky (uč. str. 189-190)
- vysvětlete pojem ombrograf
- změřte množství srážek v milimetrech každý den v době od 3.6.2020 - 13.6.2020 (ideálně na 2-3 místech vaší zahrady, hodnoty zprůměrujte)
- naměřené hodnoty z každého dne zaneste do přehledné tabulky a vytvořte sloupcový graf
- vaše měření (váš srážkoměr) vyfoťte
- srážkoměr můžete vyrobit třeba takto:
2. Vytvořte prezentaci na téma: Atmosféra Země a její složení (viz uč. str. 184-186)
3. Vytvořte prezentaci na téma: Meteorologické jevy a jejich měření (uč. str. 187-193)
1.6.2020 Online test z kapitoly Zvukové jevy
Test obsahuje 13 otázek (max 13 bodů). Známka z testu má váhu 6.
Hodnocení: 13b-12b známka 1 , 11b-10b známka 2, 9b-6b známka 3, 5b-4b známka 4, 3b-0b známka 5
Tercie A: test budete moci vyplnit od 9:00 do 9:30
Každý žák vyplní test SAMOSTATNĚ a pouze jednou!
Tercie B: test budete moci vyplnit od 11:00 do 11:30
Každý žák vyplní test SAMOSTATNĚ a pouze jednou!
19.5.2020-31.5.2020 Opakování kapitoly Zvukové jevy
- uč. 179/O1,O2,O3,O4,O5,O6, U7, 180/16,17
19.5.2020-31.5.2020 Měření zvukové hladiny - laboratorní práce
- Do svého telefonu nebo tabletu si stáhněte aplikaci, pro měření decibelů např. Decibel 10th, kterou jsem vám ukazovala na online hodině 18.5.2020.
- Před začátkem měření vytvořte hypotézu, kterou budete ověřovat.(např. Předpokládám, že ve třídě bude větší hluk o přestávce než v hodině. - toto je pouze příklad hypotézy, vzhledem k situaci si musíte vymyslet samozřejmě jinou -splnitelnou)
- Změřte zvuk na různých místech, kde se běžně pohybujete (celkem 10 různých míst)např. při procházce v lese, váš pokoj před spaním, při cestě v autě, při hraní her, štěkot psa, váš křik apod.
- Během měření si pořizujte záznamy o každé lokalitě, včetně fotografie z místa měření (ideálně snímek pořízený samotnou aplikací).
- Získaná data zpracujte do přehledné podoby - tabulka a vhodně zvolený graf.
- Porovnejte vaší původní hypotézu s tím, co jste během měření zjistili.
- Váš výzkum zpracujte do jednoho dokumentu a zašlete na můj email nejpozději do 31.5.2020. Tento úkol bude hodnocen známkou s váhou 7.
18.5.2020 Online výuka dle rozvrhu Zoom, tj. Tercie A od 9h, Tercie B 11h
12.5.2020-18.5.2020 Zvuk a jeho vnímání
- přečtěte si str. 170-171, 174-177
- vysvětlete tyto pojmy a zapište si to do sešitu: nucené chvění, rezonance, ozvěna, dozvuk
- podívejte se na video
4.5.2020 -11.5.2020 Zvuk a jeho vnímání
- podívejte se na video
- přečíst uč. str. 166-169, 172-173
- vypracovat pracovní list - vložit do sešitu jako výpisky
- nakreslit části ucha str. 172
- domácí úkol: zkuste si vyrobit provázkový (kelímkový) telefon a pohrát si s ním, napište mi na jakou vzdálenost váš telefon fungoval :-)
4.5.2020 Online výuka dle rozvrhu, tj. Tercie A od 9h, Tercie B od 11h
(odkaz na výuku vám zašlu zase přes Komens v Bakalářích 4.5.2020 )
27.4.2020 Online test na téma Změny skupenství a pístové spalovací motory
Hodnocení testu (max 12b):
12b-11b /1
10b-9b/2
8b-6b/3
5b-4b/4
3b-0b/5
Pro Tercie A bude tento odkaz aktivní od 9:00-9:40
Pro Tercii B bude tento odkaz aktivní od 11:00-11:40
Každý žák vyplní test pouze jednou!
Změna!!! 20.4.2020 Výuka přes Zoom, Tercie A od 9h, Tercie B od 11h (odkaz na videohovor vám zašlu přes Komens v Bakalářích 20.4.2020 )
do 20.4. 2020 zopakujte si změny skupenství, přijde kvíz ale již hodnocený !
- podívejte se na video níže a zopakujte si změny skupenství
domácí práce do 6.4.2020
- zopakujte si všechny změny skupenství
- své znalosti si prozkoušejte v tomto kvízu (odkaz na kvíz je níže):
Pokyny pro vyplnění kvízu: 1. uveďte e-mail, který používáte pro komunikaci se mnou, 2. snažte se ke kvízu přistupovat, jako k písemce (tento kvíz není hodnocen, ale je povinný), 3. po odeslání kvízu se můžete hned podívat na správné odpovědi, 4. otevřené otázky vám pravděpodobně budou označeny jako špatně vyplněné, byť budete mít odpověď věcně správnou (museli byste totiž napsat doslovně stejnou odpověď jako já, což samozřejmě není nutné)
domácí práce do 31.3.2020
- podívejte se na animace pístových spalovacích motorů a snažte se pochopit jejich pracovní cykly
Nepovinný domácí úkol: Výroba směšovacího kalorimetru
- termín odevzdání protokolu a výrobku do 17.4.2020
Studijní materiály
Výuka
9.3.2020
Probrané učivo: Vypařování, var
Domácí úkol: 87/O1-O6,U1-U6, příprava na zkoušení
2.3.2020
Probrané učivo: Tání, tuhnutí
Domácí úkol: příprava na zkoušení
17.2.2020
Probrané učivo: Písemka - Teplo; tepelná výměna vedením, prouděním a zářením
Domácí úkol:
10.2.2019
Probrané učivo: Změny skupenství - tání, tuhnutí
Domácí úkol: příprava na písemku (uč. 43-73)
3.2.2020
Probrané učivo: Opakování -tepelná výměna vedením, prouděním a zářením
Domácí úkol: příprava na zkoušení
6.1.2020
Probrané učivo: Opakování - Teplo (63/6,7)
Domácí úkol: příprava na písemku (uč. 43-63)
16.12.2019
Probrané učivo: Směšovací kalorimetr 61/př., 62/př.
Domácí úkol: příprava na zkoušení, 63/U1-U4
9.12.2019
Probrané učivo: Teplo
Domácí úkol: příprava na zkoušení, 59/O1,O2,U1,U2
2.12.2019
Probrané učivo: Vnitřní energie, Tepelná výměna vedením 50/6,7
Domácí úkol: příprava na zkoušení, 52/U2,U3,U4,U5,U7
18.11.2019
Probrané učivo: Písemka, Částicová stavba látek
Domácí úkol: příprava na zkoušení
11.11.2019
Probrané učivo: Vzájemná přeměna polohové a pohybové energie (uč. 38/U7,U8)
Domácí úkol: příprava na písemku, 41/U1,U3, úlohy ke shrnutí 41/1, 42/5
! nepovinný domácí úkol: 42/8 (termín odevzdání 18.11.2019)
4.11.2019
Probrané učivo: Potenciální energie
Domácí úkol: